Voeding

7 tips om gezond te lunchen in een Brasserietje!

 

Het moet toevallig lukken dat ik vandaag met vrienden ga uiteten. Maar waar let je eigenlijk op als je op restaurant gaat? Ik geef jullie vandaag 7 tips mee die je hierbij kunnen helpen!

 

Als je bijna nooit op restaurant gaat, is het niet altijd nodig om een gezonde keuze te maken. Je mag dus best eens zondigen. Maar het is toch altijd leuk om te weten voor wat je beter wel of niet kunt kiezen. En dit zeker voor mensen die regelmatig gaan lunchen op restaurant!

 

Tip 1: Vermijd broodjes, net zoals ontbijtkoeken moest je ontbijten op hotel! Ook pistolets, sandwiches, stokbrood, etc. zijn allemaal niet zo goed voor de lijn! Ze bevatten heel veel (ongezonde) calorieën en bestaan uit snelle, lees ‘slechte’, koolhydraten. Kies daarom dan liever voor bv. volkorenbrood.

Tip 2: zoals ik net al zei kan je beter gaan voor volkorenbrood of bruin brood. En dan kies je best voor mager beleg zoals kipfilet, kalkoen, filet americain, etc.) of je kan gaan voor gerookte zalm. Let wel op met salades gelijk: zalmsalade, eiersalade. Ze bevatten veel vetten! Als je graag kaas op je broodje eet, probeer dan geen grote portie te nemen.

 

 

Tip 3: een lekker slaatje! Je moet wel opletten wat er allemaal aan het slaatje is toegevoegd. Want ze zijn echter niet altijd gezond. Zo kunnen te veel kaas, spek of gefrituurde voedsel bevatten! Wel kan natuurlijk een salade met vis of kip en eventueel noten. Als hierbij stokbrood geserveerd wordt kun je deze best laten liggen of ander brood vragen.

 

Tip 4: een omelet of uitsmijter is een goede keuze. Dit wordt eerst en vooral gereserveerd met normaal brood en eitjes bevatten veel eiwitten. Pas wel op dat je er niet te veel kaas op doet. Sommige zaken hebben ook verschillende keuze mogelijkheden van omeletten, zoals met ham of tomaten of andere groenten!

 

Tip 5: vermijd frisdrank en alcohol! Wist je dat een pintje bier = aan 4 boterhammen? Dus voor de heren: laat die duvel dus maar zeker aan de kant staan! Je kan beter gaan voor water, thee, of koffie. Als je echt behoeften hebt aan wat prik kan je altijd voor spa bruis gaan of een cola zero. Als je deze laatste in kleine hoeveelheden drinkt, kan het echt geen kwaad!

 

Tip 6: drink voor je gaat eten een glas water. Ik heb hier al eerder een artikel over geschreven, waarom water drinken nu zo belangrijk is. Het zet je metabolisme en stofwisseling opgang en verminderd je hongergevoel!

 

Tip 7: eet langzaam! En vergeet niet goed te kauwen! Je merkt dat je op deze manier sneller verzadigd geraakt, dan wanneer je alles naar binnen gaat werken als een gekje!  Maar meestal ben je in leuk gezelschap, waardoor je al automatisch langzamer gaat eten. Probeer er echter op te letten dat je niet te veel lucht binnen krijgt, want dit geeft een opgeblazen gevoel!

 

Hopend heb ik jullie hierbij enkele nuttige tips kunnen geven waarop jullie kunnen letten tijdens een lunch!

 

Hebben jullie nog andere vragen, stel ze gerust!

 

Grtjs,

Tamara!

 

 
 
 

Bij vragen of opmerkingen:

Bij vragen of opmerkingen:

Consectetuer, variusi ipsum nullam repellendus